Så får ni kundlojalitet

Många har sina favoritaffärer man vänder sig till. Varenda gång man handlar mat gör man det i en och samma affär. Detsamma gäller med andra saker. Ofta finns det en anledning till varför man gör det. Om man till exempel kan samla poäng, då lönar det sig att handla i samma affär. Vilken av affärerna man väljer, har både med utbud och pris att göra. 

Så hur får ni då kundlojalitet? Genom att erbjuda bra saker, ett välsorterat sortiment och att man kanske inte är dyrast på marknaden. Det spelar även roll var man bor i landet. Bor man i en större stad har man ofta mer konkurrens och måste därför göra bra deals för sina kunder. Bor man i en mindre stad ligger de ofta lite högre i kostnader. 

Personalen har även en stor inverkan på hur attraktivt ett ställe blir. Man vill hellre stödja de som är trevliga och ger en personlig service. Gör man ett besök hos den affären som verkligen har allt man söker, men där personalen är otrevlig – då backar man ofta då man inte vill stötta sådana kedjor med otrevlig personal. 

 

 

Nya erbjudande vecka för vecka

Man kan välja att lägga upp sina deals exakt så det passar er. Vill ni ha ett poängsystem, där poängen kanske blir värda en värdecheck sen? Eller vill ni ha nya erbjudanden varje vecka? Varför inte kombinera dem? Det finns många olika vägar att gå, inget är rätt eller fel. Hitta rätt väg för er butik. 

Bara för att man äger en butik betyder det inte att man har koll på hur man bäst ska lägga upp planen kring den. Det är inte fel att vilja ha hjälp med det. För att ha en så bra kundklubb som möjligt kan det vara värt att lämna bort jobbet. Då får man personlig hjälp med sin butik. Det finns företag som är specialiserade just på detta. Dem är det bra att vända sig till för att få rätt hjälp. 

När du lämnar bort det och låter ett företag sköta er kundklubb så får du ett system som är skräddarsytt just för din butik. Ni ska vara nöjda med det arbetet de har gjort. Med rätt företag kommer ni lyckas locka kunder och behålla era kunder så de är trogna mot er. Det är trots allt tack vare kunderna som man har en butik som går runt, och så vill man behålla det.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *